1. Ana Sayfa
  2. Yapay Zeka
  3. Robotlar bizi sanal savaş alanında bizi yenebilir, ancak gerçek şeylerin sorumluluğunu bırakmayalım.

Robotlar bizi sanal savaş alanında bizi yenebilir, ancak gerçek şeylerin sorumluluğunu bırakmayalım.

robotscanout_800x394

Yapay zeka geliştiricisi DeepMind en yeni dönüm noktasını daha yeni duyurdu : AlphaStar adında bir bot, Grandmaster seviyesinde popüler gerçek zamanlı strateji oyunu StarCraft II’yi oynuyor.

Abone Ol

Bu, bir botun bir strateji savaş oyununda ilk kez insanlarla oynadığı bir şey değil. 1981’de yapay zeka (AI) öncüsü Doug Lenat tarafından geliştirilen Eurisko adlı bir program , oyuncuların 100 gemi filosunu tasarladıkları oldukça karmaşık bir strateji savaş oyunu olan ABD’nin şampiyonluğunu kazandı. Sonuç olarak Eurisko, Gezgin donanmasında fahri Amiral oldu.

Ertesi yıl, bilgisayarları engellemek için turnuva kuralları elden geçirildi. Ancak Eurisko, art arda ikinci bir yıl için zafer kazandı. Lenat, bir bilgisayar tekrar kazanırsa , turnuvayı feshetme tehdidinde bulunan Lenat programını emekli etti.

DeepMind’in Halkla İlişkiler departmanı, StarCraft’ın “bir sonraki büyük zorluk (bilgisayar oyunlarında) olarak fikir birliği ile ortaya çıktığını” ve “AI araştırmacıları için 15 yıldan fazla bir süredir büyük bir zorluk teşkil ettiğini” düşünüyor.

En yeni StarCraft bilgisayar oyunu turnuvasında, akademik veya endüstriyel araştırma laboratuvarlarından yalnızca dört giriş geldi. İlgili dokuz bot, AI araştırmalarının ana akışı dışındaki yalnız kişiler tarafından yazılmıştır.

Aslında,  Nature dergisinde yayınlanan DeepMind dergisinin 42 yazarı, StarCraft için dünyadaki bina botlarının geri kalanından büyük ölçüde fazla. Etkileyici bir ortak mühendislik mühendisliğinden bir şey almak istemediğiniz sürece, bir problemde yeterince kaynak atarsanız, başarı tamamen güvence altına alınır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  2 yapay zekalı robot buluştu

Bilgisayar satrancı ve Git’teki son başarıların aksine, AlphaStar, insanlara basitçe karşı oynayarak savaşmayı öğrenmedi. Aksine, en üst sıradaki insan oyuncuların oynadığı yaklaşık bir milyon oyundan en iyi bitleri taklit ederek öğrendi.

Bu girdi olmadan, AlphaStar, StarCraft oyun sunucusundaki 20 kişiden 19’u tarafından ikna edici bir şekilde dövüldü. AlphaStar ayrıca bu sunucuda isimsiz bir şekilde oynadı, böylece insanlar önceki oyunlarda ortaya çıkmış olabilecek herhangi bir zayıflıktan yararlanamadılar.

AlphaStar, geçen yıl Aralık ayında dünyanın en iyi profesyonel StarCraft oyuncularından Grincegorz “MaNa” Komincz’i yendi . Ancak bu, AlphaStar’ın herhangi bir insandan çok daha hızlı refleksleri olan ve oyun tahtasının sınırsız görüşü olan bir versiyonuydu (herhangi bir anda yalnızca bir kısmını görebilen insan oyuncuların aksine). Bu zor bir seviye oyun alanı değildi.

Bununla birlikte, StarCraft, AlphaStar’ı gerçekten bir buluş değil, etkileyici bir ilerleme yapan bazı özelliklere sahiptir. Satranç veya Go’dan farklı olarak, StarCraft’taki oyuncular oyunun durumu hakkında kusurlu bilgiye sahiptir ve herhangi bir noktada yapabileceğiniz olası eylemler çok daha büyüktür. StarCraft gerçek zamanlı olarak ortaya çıkıyor ve uzun vadeli planlama gerektiriyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  TikTok Sahibi, Çin Halk Medyası ile Blockchain Üzerine Çalışmayı Rapor Etti

Robot savaşları

Bu, gelecekte robotların sadece savaşlarla savaşmakla kalmayıp onları da planlayıp planlamadığı sorusunu gündeme getirmektedir. Aslında ikimizde zaten var.

Kendim gibi AI araştırmacılarının ve ayrıca AI ve robotik şirketlerinin kurucuları tarafından yapılan birçok uyarıya rağmen, Nobel Barış Ödülleri ve kilise liderleri — “katil robotlar” olarak da bilinen özerk silahlar geliştirildi .

Bu korkunç bir gelişme. Bilgisayarların kimin yaşayacağına veya öleceğine karar verme ahlaki yeteneği yoktur. Ne empati ne de şefkat var. “Katil robotlar” çatışmanın niteliğini daha da kötüye götürecek.

“Robot generalleri” ile ilgili olarak bilgisayarlar, generallerin on yıllardır savaşı planlamasına yardımcı oluyorlar.

Çöl Fırtınası’nda, 1990’ların başındaki Körfez Savaşı sırasında, Orta Doğu’da çatışmaların oluşmasını sağlamak için AI planlama araçları kullanıldı. ABD’li bir general kısa bir süre sonra bana bunu yaparak tasarruf edilen para miktarının o zamana kadar AI araştırmalarında harcanan her şeye eşit olduğunu söyledi.

Bilgisayarlar ayrıca generaller tarafından savaş oyunu potansiyel stratejilerinde yoğun olarak kullanılıyor . Fakat tüm savaş kararlarını tek bir askere emanet etmeyeceğimiz gibi, bir generalin tüm sorumluluklarını bilgisayara teslim etmek çok ileri bir adım olacaktır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Yapay Zeka Ticareti Nasıl Geliştirebilir?

Makineler kararlarından sorumlu tutulamaz. Sadece insanlar olabilir. Bu, uluslararası insancıl hukukun temel taşıdır.

Bununla birlikte, savaş sisini kesmek ve önden geri akan geniş miktarda bilgiyle başa çıkmak için, generaller karar almalarında bilgisayar desteğine giderek daha fazla güveneceklerdir.

Bu , daha az sivil ölüm , daha az dost ateşi ve uluslararası insancıl hukuk için daha fazla saygı ile sonuçlanırsa , böyle bir bilgisayar yardımını memnuniyetle karşılamalıyız. Ancak paranın insanlarla durması gerekiyor, makinelerle değil.

İşte düşünmek için son bir soru. Eğer teknoloji şirketleri Google gibi gerçekten bize devralarak bilgisayarlar dert istemiyorum, neden botlar inşa ediyoruz sanal savaşları kazanmak için yerine, diyelim ki, daha huzurlu bir e-spor üzerinde yoğunlaşarak? Spor hayranlarına olan saygım nedeniyle, bahis miktarı çok daha düşük olacaktır.

İşte düşünmek için son bir soru. Google gibi teknoloji şirketleri gerçekten bilgisayarları ele geçirme konusunda endişelenmemizi istemiyorsa, neden daha barışçıl e-sporlara odaklanmak yerine sanal savaşlar kazanmak için botlar oluşturuyorlar?

Yorum Yap