1. Ana Sayfa
  2. Yapay Zeka
  3. Atari oyunlarında Alphabet’in DeepMind AI’si sizden daha iyi

Atari oyunlarında Alphabet’in DeepMind AI’si sizden daha iyi

Atari_800x432

Yapay zeka çalışmalarında basit video oyunlarını nasıl oynayacağını öğrenmelerini sağlamak, bir puanla başarıyı ölçme yeteneği sayesinde etkinliklerini test etmenin ideal bir yoludur. Alphabet’in DeepMind, yapay zekası için bir turnusol testi olarak kullanılmak üzere 57 özel Atari oyunu belirledi ve ortalama bir insan oyuncunun becerileri için bir kriter oluşturdu. Şirketin en son sistemi olan Agent57, önceki sistemlere göre büyük bir sıçrama yaptı ve yapay zekanın insan temelinden daha iyi performans gösteren ilk tekrarı oldu. Özellikle Agent57, diğer yapay zeka için büyük zorluklar olan Pitfall, Montezuma’s Revenge, Solaris ve Kayak oyunlarındaki insanüstü becerilerini kanıtladı.

blank

MIT’in Teknoloji İncelemesine göre, Pitfall ve Montezuma’nın İntikamı, daha iyi bir puan elde etmek için AI’nın normalden daha fazla deneme yapmasını gerektiriyor. Bu arada, Solaris ve Skiing AI için zordur, çünkü başarı kadar çok gösterge yoktur – AI uzun süreler için doğru hamle yapıp yapmadığını bilmez. DeepMind, eski AI çalışmalarına dayanarak Agent57’nin keşif ve puan kullanımı hakkında daha iyi kararlar vermesinin yanı sıra Kayak gibi oyunlarda kısa vadeli ve uzun vadeli performans arasındaki dengeyi optimize edebilmesini sağladı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Yapay Zeka Tabanlı Model, Koronavirüs Pandemisinin Ne Zaman Son Bulabileceğini Tahmin Ediyor

Technology Review, bu sonuçlar etkileyici olsa da, AI’nın hala uzun bir yolunun olduğunu söylüyor. Bu sistemler aynı anda sadece bir oyunu anlayabiliyor, ki bu, insanların becerilerine aykırı olduğunu söylüyor: “Bir insan bebeğine çok kolay gelen gerçek çok yönlülük hala AI’ların erişemeyeceğinin çok ötesinde.” Bununla birlikte, AI zaten endüstrilerde kullanılıyor. Agent57’den öğrenilen dersler, insan seviyesi becerileri şimdilik elde edilemese bile performansı iyileştirmeye yardımcı olabiliyor.

Yorum Yap