İlginizi Çekebilir
  2. Uzay
  3. Yeni Çalışma, Güneş Sisteminin Büyük Bölünmesine Işık Tutuyor

Yeni Çalışma, Güneş Sisteminin Büyük Bölünmesine Işık Tutuyor

image_2339-HD-107146_619x445

Nature Astronomy dergisinde yayınlanan yeni bir çalışma, genç Güneş Sistemimizin protoplantary diskinin iki bölgeye ayrıldığını gösteriyor: bir tarafta Dünya ve Mars gibi karasal gezegenler, temel olarak daha farklı malzemelerden oluşuyordu.

Boulder ve Enstitü Colorado Üniversitesi Jeoloji Bilimleri Bölümü’nden bir araştırmacı olan Profesör Stephen Mojzsis, “Bu kompozisyon farkı için en olası açıklama, bu gaz ve toz diskinin içsel bir yapısından ortaya çıkmasıdır” dedi.

Büyük Teknoloji Bölümü – Profesör Mojzsis ve meslektaşı, Tokyo Teknoloji Enstitüsü’ndeki Dünya-Yaşam Bilim Enstitüsü’nden Dr. Ramon Brasser’in bir araya geldiği bir terim bugün pek de görünmüyor.

Jüpiter’in yakınında, astronomların ana asteroit kuşağı olarak adlandırdığı şeyin ötesinde oturan nispeten boş bir alan.

“Ama yine de Güneş Sistemindeki varlığını tespit edebilirsiniz. Bu çizgiden güneşe doğru hareket edin ve çoğu gezegen ve asteroit nispeten düşük miktarda organik molekül taşıma eğilimindedir ”dedi.

“Ancak, Jüpiter’e ve ötesine doğru başka bir yöne gidin ve farklı bir resim ortaya çıkıyor: Güneş Sisteminin bu uzak kısmındaki hemen hemen her şey karbon açısından zengin malzemelerden oluşuyor.”

Profesör Mojzsis, “Bu ikilik ilk bulunduğunda gerçekten bir ‘sürpriz’di.

Birçok bilim adamı Jupiter’in bu sürprizden sorumlu ajan olduğunu varsaydı.

Düşünce, gezegenin o kadar büyük olduğu ve dış Güneş Sistemi’nden çakıl ve tozun Güneş’e doğru yayılmasını önleyen yerçekimi bariyeri olarak hareket etmiş olabileceği düşünülüyordu.

Ancak çalışma yazarları ikna olmamıştır; Jüpiter’in gelişen Güneş Sistemindeki rolünü keşfetmek için bir dizi bilgisayar simülasyonu kullandılar.

Jüpiter büyükken, muhtemelen kayalık malzeme akışının güneşe doğru hareket etmesini tamamen engellemek için asla yeterince büyük olmamışlardır.

“Başımızı duvara çarptık. Jüpiter bu kompozisyon ikilemini yaratmaktan ve sürdürmekten sorumlu ajan olmasaydı, başka ne olabilir ki? ”Dedi.

Gökbilimciler, genç yıldızların genellikle kızılötesi ışıkta bir kaplanın gözüne benzeyen protoplantary disklerle çevrili olduğunu bilirler.

Profesör Mojzsis ve Dr. Brasser, “Milyarlarca yıl önce kendi Güneş Sistemimizde benzer bir halka varsa, teorik olarak Büyük Bölünmeden sorumlu olabilir” dedi.

“Çünkü böyle bir halka alternatif yüksek ve düşük basınçlı gaz ve toz bantları yaratacaktır.”

“Sırasıyla bu gruplar Güneş Sisteminin en eski yapı taşlarını Jüpiter ve Satürn’e ve başka bir Dünya ve Mars’a yol açacak olan birkaç ayrı lavaboya çekebilir.”

Profesör Mojzsis, “Dağlarda, Büyük Bölünme suyun bir şekilde boşalmasına neden oluyor,” dedi.

“Bu basınç darbesinin Güneş Sistemi’ndeki malzemeyi nasıl böldüğüne benziyor.”

“Ama bir uyarı var: Uzayda bu bariyer muhtemelen mükemmel değildi. Bazı dış güneş sistemi malzemeleri yine de bölünmeye tırmanmış olabilir. Ve bu kaçaklar kendi dünyamızın evrimi için önemli olabilirdi. ”

“Dünyaya gidebilecek malzemeler, uçucu, karbon açısından zengin malzemeler olacaktır. Ve bu size su veriyor. Size organikler veriyor ”dedi.