3. Yeni Bir İpucu Bilinmeyen Kara Delik Tipine İşaret ediyor

Yeni Bir İpucu Bilinmeyen Kara Delik Tipine İşaret ediyor

1920_blackholediscovery-page-1-710625-1024x575

Ohio State Üniversitesi’nden bir astronomi profesörü olan Todd Thompson yeni bir çalışmanın öncülüğünü yapan Todd Thompson , “Bu ipucunu, kara delik arayışında henüz araştırmayacağımız başka bir popülasyon olduğunu gösteriyor” dedi . Bilim adamları, araştırmalarında, bilmedikleri bir kara delik sınıfının eksik olabileceğini göstermektedir.

Kara delikler astrofizikçilerin evreni anlamalarının önemli bir parçasıdır – o kadar önemli ki bilim adamları Samanyolu galaksisindeki tüm kara deliklerin bir nüfus sayımı oluşturmaya çalışıyorlardı. Bugün Science dergisinde yayınlanan bir çalışmada, gökbilimciler kara delikleri aramanın yeni bir yolunu sunuyorlar ve evrendeki bilinen en küçük kara deliklerden daha küçük bir kara delikler sınıfının mümkün olduğunu gösteriyorlar.

Thompson, “İnsanlar süpernova patlamalarını, süper kütleli siyah yıldızların nasıl patladığını, öğelerin süper kütleli yıldızlarda nasıl oluştuğunu anlamaya çalışıyor” dedi. “Eğer yeni bir kara delik popülasyonu ortaya çıkarsaydık, bize hangi yıldızların patladığını, hangilerinin olmadığını, hangilerinin nötron yıldızlarını oluşturan kara delikleri oluşturduğunu anlatırdı. Yeni bir çalışma alanı açar. ”

İnsanları sadece 5’9 ″ ve daha uzun sayan bir şehir sayımı düşünün ve nüfus sayımı yapanların 5’9 ″’dan daha az insan bulunduğunu bilmediğini hayal edin. Bu nüfus sayımından elde edilen veriler eksiktir ve nüfusun yanlış bir resmini sunar. Thompson, temelde kara delik arayışında olan şey olduğunu söyledi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Bilim insanları: Sıcaklıklar 50 yıl sonra 'yaşanamayacak seviyede' olabilir

Gökbilimciler uzun zamandır yerçekimi çeken kara delikler aramaktadırlar; öyle ki şiddetli hiçbir şey – önemli değil, radyasyon değil – kaçabilirler. Bazı yıldızlar öldüğünde, kendi kendine küçülüp patladığında kara delikler oluşur. Gökbilimciler aynı zamanda nötron yıldızları da arıyorlar – bazı yıldızlar öldüğünde ve çökerken oluşan küçük, yoğun yıldızlar.

Her ikisi de Dünya üzerindeki elementler ve yıldızların nasıl yaşadığı ve öldüğü hakkında ilginç bilgiler tutabilir. Fakat bu bilgiyi ortaya çıkarmak için, astronomların önce kara deliklerin nerede olduğunu bulmaları gerekiyor. Kara deliklerin nerede olduğunu bulmak için ne aradıklarını bilmeleri gerekir.

[mailpoet_form id=”1″]

İkili ipucu

Bir ipucu: Kara delikler genellikle ikili sistem adı verilen bir şeyde bulunur. Bu basitçe iki yıldızın birbirine yakın bir yörüngede yerçekimi ile birbirine kilitlenecek şekilde birbirine yakın olması anlamına gelir. Bu yıldızlardan biri öldüğü zaman diğeri kalabilir, bir zamanlar ölü yıldızın – şimdi bir karadelik veya nötron yıldızı – bir zamanlar yaşadığı ve bir karadelik veya nötron yıldızının oluştuğu alanı koruyor olabilir.

Yıllar boyunca, bilim adamlarının bildiği kara delikler güneşin yaklaşık beş ila 15 katı arasındaydı. Bilinen nötron yıldızları genellikle güneş kütlesinin yaklaşık 2.1 katından daha büyük değildir; güneş kütlesinin 2.5 katından fazla olsaydı, karadeliğe çökeceklerdir.