İlginizi Çekebilir
  2. Uzay
  3. Uzaylı yaşamın şimdiye dek bilinenlerden çok daha farklı ortamlarda gelişebileceği keşfedildi

Araştırmacıların tamamen hidrojenden oluşan bir atmosferde mikroorganizma yetiştirebilmesi aynısının evrenin başka bir yerinde olabileceğine işaret ediyor

Gizemli bir şekilde karanlık maddesi eksik 19 galaksi daha bulundu_710x400

Yeni bir araştırma uzaylı yaşamın daha önce fark ettiğimizden çok daha çeşitli ortamlarda gelişebileceğini öne sürdü.

Yeni araştırmada bilim insanları mikroorganizmaların tamamen hidrojenden oluşan bir atmosferde hayatta kalıp büyüyebileceğini keşfetti. Araştırmacılar bu keşfin aynı durumun evrenin başka bir yerinde de gerçekleşebileceğine ve uzaylı yaşamın benzer ortamlarda gelişebileceğine işaret ediyor.

Dünya’dan uzakta, gezegenimizden çok daha büyük ve atmosferinde yüksek miktarda hidrojen bulunan birçok ötegezegen var. Bu atmosferlerin bizim atmosferimize benzeyenlerden daha fazla genişleme eğiliminde olması yabancı gezegenler için evreni taramak amacıyla kullandığımız teleskoplarla görülmelerinin daha kolay olduğu anlamına geliyor.

Geçmişte bu gezegenlerin keşfi hayal kırıklığı yaratırdı çünkü bilim insanları yüksek miktarda hidrojen içeren gezegenlerin yaşamı destekleme ihtimalinin daha az olduğuna inanıyordu. Fakat bu gezegenler üzerine yapılan araştırma sınırlı.

Şimdi bilim insanları bu problemi Dünya üzerinde bu gezegenlere benzer laboratuvar ortamlarında, iki farlı yaşam biçimi olan E.coli bakterisi ve mayayla anlamaya çalışıyor. Böylece araştırmacılar böyle basit yaşam formlarının başka gezegenlerde nasıl gelişeceğini anlayabilecek.

Bilim insanları her ikisinin de tamamen hidrojenden oluşan atmosferlerde yavaş da olsa normal şekilde çoğalabildiğini keşfetti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Yanıcı buzun kabarcıklarında mikrop keşfedildi: Uzaylı yaşam için ipucu olabilir

E.coli bakterisinin büyümesi yaklaşık iki kat daha yavaşken maya büyüklüğüne göre yaklaşık 2,5 kat daha yavaş büyüdü. Bunun oksijen eksikliğinden kaynaklandığı düşünülüyor.

Araştırmacılar bu tür mikroorganizmalar başka gezegenlerde gelişebiliyorsa günün birinde onların Dünya’dan tespit edilebileceğini umuyor. Bu canlıların çok çeşitli gaz üretme eğiliminde olması nedeniyle araştırmacılar bu gazların nihayetinde ana gezegenlerde, bizim evrenin diğer tarafından onları fark etmemize yetecek kadar kalın hale gelebileceğini öne sürüyor.

Çalışmada ayrıca bu keşfin, Dünya üzerindeki laboratuvarlarda yapılan deneylerin başka gezegenlerde uzaylı yaşam arayışına ışık tutmaya yardım edebileceğini gösterdiği belirtildi.