2. Uzay
  3. Şişmiş Güneşimiz Bir Gün Asteroit Kuşağındaki Her Şeyi Paramparça Edecek

Şişmiş Güneşimiz Bir Gün Asteroit Kuşağındaki Her Şeyi Paramparça Edecek

Asteroit Kuşağı_800x420

Beş ila altı milyar yıl arasında, gökbilimciler güneşin güneş sisteminin neredeyse yarısını yutarak daha da büyük bir ateş topu haline geleceğini söylüyorlar . Kırmızı dev aşamasındaki bu hızlı genişlemenin, Mars ve Jüpiter arasındaki asteroit kuşağından asteroitler göndermesi muhtemeldir.

YORP etkisine teşekkür edebilirsiniz. Yıldızlar, ısıya ek olarak momentumu taşıyan ve yarkovsky etkisi adı verilen bir fenomeni ve aynı zamanda asteroitler gibi yakındaki küçük cisimlerin rotasyonunu ve yönünü değiştirebilen uzaya kızılötesi radyasyon yayarlar. Keşfine katkıda bulunan dört bilim insanının (Yarkovsky, O’Keefe, Radzievskii ve Paddack) adlandırılan YORP etkisi, bilim adamlarının asteroid 54509’un YORP rotasyonunun değiştiğini fark ettikleri 2007’de doğrudan gözlendi.

Bu momentum dolu güneş ışığını emen asteroitler nihayetinde onu ısı olarak yeniden yayıyor, bu da az miktarda itme yaratıyor, böylece kayalık cisimleri orijinal yollarından içeri alıyor veya daha hızlı ve daha hızlı dönmelerine neden oluyor. Asteroitlerin çoğu, “moloz yığınları” olduğu için – gevşek bir şekilde paketlenmiş toz, kaya ve buz lekeleri – birçoğu bu artan rotasyonun kuvvetlerine dayanamayacak ve kayalık döküntüleri güneş sistemine doğru fırlatacak.

Yıldızlar sonunda ölmeden önce birkaç önemli aşamadan geçer. Sarı bir cüce olan güneşimiz şu anda hayatının ana dizi aşamasındadır. Şu anda, güneşin yaydığı ısının asteroitteki kayalık cisimler üzerinde fazla bir etkisi yoktur. Ancak güneşimiz güneş sistemine doğru genişlemeye başladığında bu değişebilir.

“Tipik bir yıldız dev dal sahnesine ulaştığında, parlaklığı güneşimizin parlaklığının maksimum 1.000 ila 10.000 katı arasındadır.” İngiltere’deki Warwick Üniversitesi’nden astrofizikçi Dimitri Veras yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Bu sistemlerde YORP etkisi çok şiddetlidir ve bir milyon yıl boyunca hızlı bir şekilde hareket eder.” Veras, bu araştırmayı geçen yıl Kraliyet Astronomi Derneği Aylık Bildirimleri’nde yayınlayan bir araştırmacı ekibine liderlik ediyor.

Şube aşamasından sonra, parlak komşumuz nihayetinde süper sıcak, süper yoğun, Dünya büyüklüğünde bir beyaz cüceye dönüşecek. Bu şiddet olayında yaratılan kayalık enkaz yıldızın etrafında bir disk oluşturmaya başlayacak ve daha sonra içine çekilecek.

O zamana kadar, hasar zaten yapılmış olacak. “Sadece kendi asteroit kuşağımız yok edilmeyecek,” dedi Veras, “ama hızlı ve şiddetli bir şekilde yapılacak. Ve sadece güneşimizden gelen ışık yüzünden. ”