İlginizi Çekebilir
  2. Uzay
  3. Simülasyonlar, kara delik birleşmelerinden nasıl büyük kara deliklerin çıkabileceğini gösteriyor

9-newstudysugg_668x445

Biri Hindistan’da ve biri Macaristan’da olmak üzere ABD’deki birkaç kuruma bağlı bir araştırmacı ekibi, galaksilerin merkezindeki süper kütleli kara deliklerin yakınında beklenenden daha büyük kara deliklerin ne kadar büyük olabileceğini açıklayabilecek simülasyonlar yarattı. Fiziksel İnceleme Mektupları dergisinde yayınlanan makalesinde grup, simülasyonlarını nasıl yaptıklarını ve gösterdiklerini anlattı.

Önceden yapılan araştırmalar, bir yıldızın ölümünden dolayı oluşan kara deliklerin 40 güneş kütlesini geçemeyeceğini göstermiştir – daha büyük kütlelerin daha fazla çekirdeğe sahip olacağı, bu da kararsız süpernova çiftleri olarak kurulacaklarını göstermektedir. Ancak LIGO ve VIRGO projelerinde çalışan araştırmacılar, 40 güneş kütlesi eşiğinden daha büyük kara deliklerin kanıtlarını buldular. Alandaki bazıları rastgele çarpışmalar ve diğer kara deliklerle birleşme nedeniyle bu tür kara deliklerin ortaya çıkabileceğini öne sürdü – ancak fikir şu ana kadar tam olarak geliştirilmemiştir.

Bu yeni çabada, araştırmacılar kara deliklerin doğası gereği, bir galaksinin merkezine yakın olanların, mevcut olan süper kütleli kara delik etrafında bulunan bir halka doğru göç etmeleri gerektiğini ileri süren bir araştırma üzerine inşa ettiler.  Bu tür kara delikler halkada sıkışacak ve aktif bir galaktik çekirdek olarak bilinen şeyde toplanacaktır.. Böyle bir senaryoda, kara deliklerden birinin, birinin birbirine çekilmesi ve sonunda bir birleşme ile sarılması için yeterince yakın hareket etmesi muhtemeldir. Böyle bir senaryoda, aynı kara delikle birden fazla birleşmenin gerçekleşmesi ve bunun daha büyük ve daha büyük hale gelmesi mümkün olacaktır. Teoriyi test etmek için, araştırmacılar bu tür bir eylemi tanımlayan verileri bir bilgisayara girer ve simülasyonlar aracılığıyla, varolan normal kara deliklerden daha büyük olanın olasılığını tahmin etmek için kullanılır. Simülasyonların, bu koşullar altında, 60 ila 80 güneş kütlesi aralığında normal kara deliklerden daha büyük olmasının mümkün olduğunu gösterdiğini bildirmişlerdir. Ekip ayrıca bu kara deliklerin yörünge hareketlerinin tersi yönde döneceğini tespit etti.