İlginizi Çekebilir
  3. NASA, Tehlikeli Asteroitler avlamak için Uzay Tabanlı teleskop geliştirecek

NASA, Tehlikeli Asteroitler avlamak için Uzay Tabanlı teleskop geliştirecek

us1m6apmlqkru2d8qw3x

NASA’nın yardımcı bilim adamı Thomas Zurbuchen’in açıklamasına göre, NASA Dünya’daki asteroitleri izlemek için uzay tabanlı bir teleskop geliştirmeye başlayacak.

Space News, misyonun NEOCam adlı bir önceki konsept misyonuna dayanacağını bildirdi. Yakın Dünya Nesne Gözetleme Misyonu, ajansın teklife dayalı, temel araştırmacı öncülüğünde Keşif Programının bir parçası olacak olan NEOCam’ın aksine NASA tarafından yönetilecek. Görev, NASA’nın Dünya’yı tehdit edebilecek asteroitler keşfetme kongre görevini yerine getirmesine yardımcı olacak.

Space News’in raporuna göre, küçük teleskop kızılötesi dalga boylarını görecek, yaklaşık 500 milyon dolara mal olacak ve 2025 sırasında veya sonrasında fırlatılacak. Uzay Haberlerine göre, Zurbuchen teleskopun amacına ulaşmasının 10 yıl alacağını söyledi.

Kongre’nin 2005’in görevi, NASA’ya 2020 yılına kadar 140 metreden daha büyük olan Dünya’ya yakın asteroitlerin yüzde 90’ını bulmasını emretti. Ancak yetersiz altyapı , bilim adamlarının bu hedefe ulaşmasını engelledi. Bilim adamları, 140 metreden daha büyük 25.000 Dünya’ya yakın nesne olduğunu tahmin ediyorlar, ancak dünyadaki teleskoplar bunların yalnızca üçte birini buldular.

Zaten NEOWISE’i Dünya’ya yakın asteroitler kataloglayan katalog adı verilen, yeniden amaca yönelik kızılötesi bir teleskop var ve bu yıl Ulusal Akademiler NASA ve gökbilimcileri halef olan NEOCam’ı inşa etmeye teşvik eden bir rapor yayınladılar. NASA, Space News’e göre, özellikle asteroit avcılığı için gerekli olabilecek kızılötesi dedektörleri araştırmak için misyon için erken fon sağladı. NASA, NEOCam ile ilerlememesine rağmen, araştırma çalışmaları Yeni Dünyaya Yakın Nesne Gözetim Misyonuna dahil edilecektir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  NASA Ay’ın 3D haritasını yayınladı!

“NASA’nın bir asteroid anketi görevini desteklemekle ilgilendiğini duyduğuma çok memnun oldum. NEOCam olarak önerdiğimiz şey: asteroitlerin ve kuyruklu yıldızların ısıya duyarlı kızılötesi dalga boylarında çalışan 50 santimetrelik bir teleskop, “NEOCam’ın baş araştırmacısı Amy Mainzer, Gizmodo’ya. “Misyon, Ulusal Akademinin yakın zamanda yayınlanan önerilerini doğrudan ele alıyor.”

Arizona Üniversitesi’ndeki gezegen bilimleri profesörü Mainzer, şimdi misyona nasıl katılacağının detaylarını araştırdığını söyledi.

Heyecan verici şeyler. “NASA’nın yapabileceği en önemli şeylerden biri, bence, dünyayı ve tüm sakinlerini iklim değişikliği, biyolojik çeşitlilik kaybı ve bu durumda asteroit ve kuyruklu yıldız etkileri gibi kötü şeylerden korumak için bilim ve teknolojiyi kullanmak. , ”Dedi Mainzer. “Bu uygulamalı bilim herkes için önemlidir ve NASA’nın burada büyük yeteneği var.”