2. Uzay
  3. Mars sularında yaşamın gelişemeyeceği bulundu

Mars sularında yaşamın gelişemeyeceği bulundu

Bulgular, Mars’ın yüzeyini keşfetmeyi umanlar için güzel haberler sağlayabilir

mars-11012_640

Bilim insanları, Mars’ta tuzlu su çukurlarının muhtemelen yaygın şekilde bulunduğunu fakat dünya dışı yaşam için yuva görevi görmediğini belirledi.

Yeni araştırma, bu tuzlu su çukurlarının Dünya’daki canlılar açısından yaşanabilir olması için doğru koşullara sahip olup olmadığını anlamak amacıyla Mars atmosferini modelledi. Fakat araştırmacılar bu suyun sıvı desteği için kullanılamayacak kadar soğuk olması gerektiğini belirledi. Buna göre su o kadar soğuktu ki yaşam için gereken en düşük teorik sıcaklığa ulaşamıyordu.

Mars’ın soğuk ve son derece kuru doğası, yüzeyindeki en küçük su zerresinin bile hemen donacağı veya buharlaşacağı anlamına geliyor. Fakat içinde tuz bulunsaydı, o zaman daha düşük donma sıcaklığına sahip olacak ve saf sudan daha yavaş buharlaşacaktı. Bu ihtimal, dünya dışı yaşamın onu sıvı desteği ve yuva olarak kullanabileceğinin umulmasına neden oldu.

Araştırmacılar, bu suyun Dünya’daki bildiğimiz yaşam açısından kullanışlı olup olmadığını anlamak için Mars atmosferini modelledi. Bunun sonucunda, bu tür tuzlu suların muhtemelen Mars’ın yüzeyinde yaygın olduğu, gezegenin yaklaşık yüzde 40’ının kararlı, tuzlu suya ev sahipliği yapabileceği keşfedildi.