3. Harvard Prof: Derin Uzay Sinyali Yabancı Uygarlıktan Olabilir

Harvard Prof: Derin Uzay Sinyali Yabancı Uygarlıktan Olabilir

indir (1)_800x421

Gizemli sinyal her 16 günde bir tekrarlanıyor. Bir Harvard araştırmacısı, bunun “yapay kökenli” olabileceğini söylüyor.

Bu ayın başlarında, Kanadalı araştırmacılar uzak bir galaksiden 16 günde bir patlayan güçlü bir radyo sinyali keşfettiklerini açıkladılar .

Harvard Üniversitesi astronomi bölümünün başkanı Avi Loeb, bu hafta Futurism’e sinyallerin yabancı bir medeniyetten geldiğini düşündüğünü söyledi.

Açık olmak gerekirse, Loeb ayrıca “hızlı radyo patlamaları” veya FRB’lerin sinyallerinin magnetar adı verilen genç nötron yıldızları veya henüz keşfedilmemiş bir doğal fenomen tarafından üretilebileceğini kabul etti.

“Ama şu anda FRB’lerin doğasını açıkça gösteren bir bilgimiz yok, yapay bir köken de dahil olmak üzere tüm olasılıklar göz önünde bulundurulmalıdır.” dedi.

Somut bir olasılık, yükün uzayda ilerletilmesi için bir enerji demeti kullanan dünya dışı bir medeniyet olduğunu ve Kanadalı araştırmacıların ondan sızan radyasyonu aldığını söyledi.

Ancak Loeb, daha önce bu konsepti 2017 tarihli bir makalede incelediğini ve kargoyu enerji ışınlarıyla taşımak için gereken enerjinin kesinlikle şaşırtıcı olacağını buldu. Aslında, böyle bir ışın, Dünya’ya çarpan güneş ışığının tamamı kadar yaklaşık enerji gerektireceğini söyledi.