2. Uzay
  3. Bilim adamları Uzak Yıldızlara Ulaşmanın Ne Kadar Süreceğini Hesapladılar

Bilim adamları Uzak Yıldızlara Ulaşmanın Ne Kadar Süreceğini Hesapladılar

pioneer10-art-1577484696_789x445

Voyager 1 ve 2 uzay araçları 1977’de başlatıldı ve kabaca 12 yıllık bir görev ömrüne sahip olmasına rağmen, hala uzayda savruluyor ve verileri Dünya’daki bilim insanlarına geri veriyor. Güneş sistemimizi koruyan bariyeri kırdılar ve şimdi Pioneer 10 ve 11 ile birlikte yıldızlararası ortamdan geçiyorlar .

Ancak, başka bir yıldız sistemine ulaşmak ne kadar zaman alabilir veya başka bir uzay aracı olabilir mi?

Hesaplamaları, bir grup bilim adamı – İsviçre’deki Max Planck Astronomi Enstitüsü’nden Coryn Bailer-Jones ve NASA’nın Jet İtici Laboratuvarı Davide Farnocchia yaptı. Esasen, baskı öncesi sunucu arXiv’e yüklenen bir makaleye göre, çift, mütevazi güneş sistemimizden bir sonraki sisteme geçmenin ne kadar süreceğini planlamanın bir yolunu buldu.

Yanıt arayışında Farnocchia ve Bailer-Jones yardım için Avrupa Uzay Ajansı’nın Gaia uzay teleskopuna döndü . Beş yıldan fazla bir süredir, Gaia milyarlarca yıldız hakkında veri topluyor , yörüngelerini ve evrendeki yolu çiziyor.

Bu veriyi ve güneş sisteminin dış alanlarına doğru yaklaşan Pioneer 10 ve 11’in yanı sıra hem voyager uzay araçlarının öngörülen yolları hakkındaki verileri kullanarak, araştırmacılar bu araçların ne zaman uzak yıldıza ulaşabileceğine dair bir zaman çizelgesi oluşturabildi. Diğer dünyaları ziyaret etmek isteyenler için, kötü haber.

Geçişlerine devam etmeleri durumunda, dört uzay aracı önümüzdeki milyon yıl içinde yaklaşık 60 yıldızın çarpıcı mesafesine ulaşacak Ve bu aynı sürede, 6.5 ışıkyılı eşdeğeri olan iki parsek – yaklaşık 10 yıldız.

Uzak bir yıldıza ulaşmak ve keşfetmek için en iyi şansı hangisi alacak? Pioneer 10, yaklaşık 90.000 yıl içinde Cassiopeia takımyıldızında 231 parsec yıldız sistemi HIP 117795 içinde sallanacak. Ve bu uzay araçlarından birinin bu yıldızlardan birinin yörüngesi tarafından çekilmesinden ne kadar süre önce? Yaklaşık 1.000.000.000.000.000.000.000 yıl olacak.