2. Uzay
  3. Bilim adamları evrenin genişleme hızının ölçülmesinde yeni yaklaşım ekledi

Bilim adamları evrenin genişleme hızının ölçülmesinde yeni yaklaşım ekledi

scientistsfu_800x380

En son teknoloji ve teknikleri kullanan Clemson Üniversitesi astrofizikçilerinden oluşan bir ekip, evrenin en temel yasalarından birini ölçmek için yeni bir yaklaşım ekledi.

8 Kasım Cuma günü The Astrophysical Journal’da yayınlanan Clemson bilim adamları Marco Ajello, Abhishek Desai, Lea Marcotulli ve Dieter Hartmann tarafından yayınlanan bir makalede, Hubble Constant’ın birimi olan -evrenin genişleme hızını tanımlamak için kullanılan ölçü- Constant’in yeni bir ölçümünü oluşturmak için dünyadaki altı bilim insanıyla işbirliği yaptık.

Fen Fakültesi fizik ve astronomi bölümünde doçent olan Ajello, “Kozmoloji, evrenimizin evrimini anlamakla ilgilidir – geçmişte nasıl geliştiğini, şimdi ne yaptığını ve gelecekte neler olacağını,” dedi. “Bilgimiz Hubble Constant da dahil olmak üzere bir dizi parametreye dayanıyor ve mümkün olduğunca kesin bir şekilde ölçmeye çalışıyoruz. Evrenin ne kadar hızlı genişlediğinin ölçümleri. ”

Genişleyen bir evren kavramı, Hubble Uzay Teleskobu’nun adaşı olan Amerikalı gökbilimci Edwin Hubble (1889-1953) tarafından geliştirilmiştir. 20. yüzyılın başlarında, Hubble, evrenin çok sayıda galaksiden oluştuğunu ortaya çıkaran ilk gökbilimcilerden biri oldu. Bir sonraki araştırması en ünlü keşifine yol açtı: galaksilerin birbirlerinden mesafeleri ile orantılı bir hızla uzaklaştığını keşfetti.

Hubble, başlangıçta genişleme oranının megaparsec başına saniyede 500 kilometre olduğunu ve megaparsec’in yaklaşık 3.26 milyon ışıkyılı olduğunu gösteriyor . Hubble, galaksimizden iki megaparsec ötedeki bir galaksinin, yalnızca bir megaparsec ötedeki galaksinin iki katı kadar hızlı çekildiği sonucuna vardı. Bu tahmin, evrenin ilk kez genişlediğini kanıtlayan Hubble Constant olarak bilinir hale geldi. Gökbilimciler o zamandan beri onu karışık sonuçlarla yeniden ayarlıyorlar.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Yılın ilk ay tutulması bu akşam!

Gök roketleme teknolojilerinin yardımıyla, gökbilimciler Hubble’ın orijinal hesaplamalarından önemli ölçüde farklı olan ölçümler yaptılar – genişleme hızını megaparsec başına saniyede 50 ila 100 kilometre arasına düşürdüler. Ve son on yılda, Planck uydusu gibi ultra karmaşık enstrümanlar, Hubble’ın orijinal ölçümlerinin hassasiyetini nispeten çarpıcı biçimde arttırdı.

[mailpoet_form id=”1″]

“Ekstragalaktik Arka Plan Işığı-Gama Işını Zayıflatması Kullanarak Evrenin Hubble Sabitinin ve Maddi İçeriğinin Yeni Bir Ölçümü” başlıklı bir makalede, işbirlikçi ekip, Fermi Gama Işığı Teleskopu ve Görüntüleme Atmosferik’in en son gama ışını zayıflatma verilerini karşılaştırdı. Cherenkov Telescopes, tahminlerini ekstragalaktik fon ışık modellerinden tasarlıyor. Bu yeni strateji, megaparsec başına saniyede yaklaşık 67.5 km’lik bir ölçüme yol açtı.

Gama ışınları en enerjik ışık şeklidir. Ekstragalaktik arka plan ışığı (EBL), yıldızların veya etrafındaki tozların yaydığı tüm ultraviyole, görünür ve kızılötesi ışığından oluşan kozmik bir sis. Gama ışınları ve EBL etkileşime girdiğinde, bilim adamlarının hipotezlerini formüle ederken analiz edebildikleri gözlemlenebilir bir iz bırakıyorlar – kademeli bir akış kaybı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Hubble, yabancı galaksiden gelen kuyrukluyıldızın yeni fotoğrafını yayımladı

Fizik ve astronomi profesörü Dieter Hartmann, “Astronomik topluluk Hubble Constant da dahil olmak üzere tüm farklı parametrelerle hassas kozmoloji yapmak için çok büyük miktarda para ve kaynağa yatırım yapıyor” dedi. “Bu temel sabitleri anlama anlayışımız, şimdi bildiğimiz gibi evreni tanımladı. Yasa anlayışımız daha kesinleştiğinde, evren tanımımız da daha kesin hale geliyor, bu da yeni anlayışlara ve keşiflere yol açıyor.”

Evrenin genişlemesinin ortak bir benzetmesi, her bir noktanın bir galaksiyi temsil ettiği, noktalar ile noktalı bir balondur. Balon havaya uçurduğunda, lekeler birbirinden uzağa ve birbirinden uzaklaşır.

Fizik ve astronomi bölümünde araştırma görevlisi olan Desai, “Bazıları balonun belirli bir zamana kadar genişleyeceği ve ardından yeniden çökeceğini teorileştirdi.” Dedi. “Fakat en yaygın inanç, evrenin her şey o kadar uzaklaşana kadar genişlemeye devam edeceğidir; gözlemlenebilir bir ışık olmayacak. Bu noktada, evren soğuk bir ölümden acı çekecek. Ama bu bizim için endişelenecek bir şey değil. Bu olursa, bundan sonra trilyonlarca yıl sonra olacak. ”

Fakat balon analojisi doğruysa, balonun patlaması tam olarak nedir?

Ajello, “Maddeler – yıldızlar, gezegenler, hatta bizler – evrenin genel kompozisyonunun sadece küçük bir bölümü” dedi. “Evrenin büyük bir çoğunluğu karanlık enerjiden ve karanlık maddeden oluşuyor. Biz de“ balonu şişiren ”karanlık enerji olduğuna inanıyoruz. Karanlık enerji şeyleri birbirinden uzaklaştırıyor. Nesneleri birbirine doğru çeken yerçekimi, yerel düzeyde daha güçlü bir güç, bu nedenle bazı galaksilerin çarpışmaya devam etmesinin nedeni budur. Ama kozmik mesafelerde, karanlık enerji baskın güçtür. “