3. Üç Süper Büyük Canavar Keşfedildi

Üç Süper Büyük Canavar Keşfedildi

217687_web_400x400

Eski bir mitolojik canavar gibi, Göttingen ve Potsdam’dan bilim adamları tarafından yönetilen uluslararası bir araştırma ekibi, ilk kez düzensiz galaksinin NGC 6240’ın üç süper kütleli kara delik içerdiğini kanıtladı. Gözlemler (yukarıda) Galaxy çekirdeğinde birbirine yakın kara delikleri gösterir. Çalışma, evrendeki en büyük galaksilerin oluşumu sırasında eşzamanlı birleşme süreçlerine işaret ediyor.

Samanyolu gibi Büyük Gökadalar tipik olarak yüz milyarlarca yıldızdan oluşur ve merkezlerinde 100 milyon güneş kütlesine sahip birkaç milyon kütleli kara deliğe ev sahipliği yapar. NGC 6240 olarak bilinen galaksi, özel şekli nedeniyle düzensiz bir galaksi olarak bilinir. Şimdiye kadar, gökbilimciler iki küçük galaksinin çarpışmasıyla oluştuğunu ve bu nedenle çekirdeğinde iki kara delik bulunduğunu varsaydılar.

Bu galaktik atalar, birbirine 100 km / s hızla hareket ettiler ve hala birleşme sürecindedirler. Bizden yaklaşık 300 milyon ışıkyılı uzaklıkta olan ve kozmik standartlara yakın olan galaksi sistemi tüm dalga boylarında detaylı olarak incelenmiştir ve bugüne kadar galaksilerin etkileşimi için bir prototip olarak kabul edilmiştir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Bilim insanları kara delikler birleşirken ortaya çıkan ışığı ilk kez görüntüledi

“Son derece yüksek mekansal çözünürlüğe sahip gözlemlerimiz sayesinde, etkileşimde bulunan galaksi sistemi NGC 6240’ın, daha önce tahmin edildiği gibi iki taneye ev sahipliği yapmadığını, ancak merkezinde üç süper kütleli kara delik bulunduğunu gösterebildik ” diyor Göttingen Üniversitesi’nden Profesör Wolfram Kollatschny. Bu üç ağır sikletin her birinin 90 milyondan fazla Güneşi vardır. 3000 ışık yılı altındaki bir alanda, yani galaksinin toplam büyüklüğünün yüzde birinden daha küçük bir alanda bulunurlar.

Leibniz Astrophysics Potsdam Enstitüsü’nden (AIP) Dr. Peter Weilbacher , “Şimdiye kadar, böyle bir üç süper kütleli kara delik konsantrasyonu hiç evrende bulunmamıştı” diye ekliyor . “Mevcut durum, merkezi kara deliklerinin yanı sıra üç galaksinin eşzamanlı birleşme sürecinin kanıtıdır.”