İlginizi Çekebilir
  3. Suyun bileşenlerine ayrılmasında ucuz yöntemler bulunulabilir mi?

Suyun bileşenlerine ayrılmasında ucuz yöntemler bulunulabilir mi?

su_800x432

Trinity Koleji’nden bilim adamları, temiz enerji hidrojen üretimi ile ilgili büyük sorunlardan birini çözmeye başlamak için ekip oluşturdular . Suyu enerjiye hazır hidrojene bölmeyi daha iyi katalize etmenin yollarını araştırıyorlardı.

Araştırmacılar Nature Communications dergisine yeni bir makale yazdı: “Elektrokimyasal su yarma yoluyla büyük ölçekli hidrojen üretimini gerçekleştirmede büyük bir engel, oksijen evrim reaksiyonu (OER) için mevcut katalizörlerin maliyeti ve verimsizliğidir”.

Su, evrendeki en bol bulunan bileşiktir , kısmen en bol bulunan elementlerden ikisinden ve kısmen de oldukça kararlı bir bileşikten dolayıdır. Dünya, kararlı bir şekilde sıvı suyu için özel olarak uygundur; sıcaklık ve atmosferik basınç kombinasyonu tam da uygun. Bilim adamları, Mars’taki su fikriyle şaşkına dönüyor , çünkü kısmen yaşamı destekleyen sıvı suyun orada bile var olabileceğini hayal etmek zor ve Kızıl Gezegen, bir şekilde, Dünya’nın ileri sarılmış bir versiyonudur.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Ölümcül hastalıklara neden olan virüsler neden yarasalarda ortaya çıkıyor?

Ancak bu istikrar, suyu parçalarına ayırmaya çalışmak gerçekten zordur. Bir kırmızı çorabı düşürerek yanlışlıkla bir sürü beyazı boyamanın ne kadar kolay olduğunu ve pembe rengi bu kıyafetlerden geri almanın ne kadar imkansız olduğunu düşünün.

Suyu parçalamak için en iyi şekilde çalışan katalizörler pahalıdır ve sınırlıdır, ancak bilim adamları gerçekleşmemiş potansiyelin bir alanı olabileceğini fark ettiler: “[H] omojen katalizörler, kimyasal alanın genişliğinden ötürü, esasen sınırsızca ayarlanabiliyorlar” diyorlar. “[H] bu alandaki verimli bölgeleri vurgulamak, bu tasarım ilkeleriyle başa çıkabileceğimiz en zorlu ve heyecan verici bir mücadeledir.”

Bu “tasarım ilkeleri” için bilim insanları, varsayımsal bir katalizör bileşeninin sahip olması gereken nitelikleri seçti. Amaç yalnızca su katalizörlerine odaklandılar, yani amaç sıvı suyu ayırmaksa, aynı zamanda sıvı olan maddeleri, fakat aynı zamanda iyi heterojen katalizörlerin niteliklerini de getirmeyi seçtiler.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Süper kütleli karadeliklerin evrenin bebeklik döneminden kalma gizemli "besin kaynağı" keşfedildi

Bilim karmaşıktır, ancak sonuçta ekip tüm olası bileşenleri listeledi ve sayısız kombinasyonu bir araya getirmek için güçlü bilgisayarlar kullandı. Araştırmacılar, her bileşen için daha geniş bir değer aralığını göz önünde bulundurarak ve tüm bu farklı değerleri içeren test formüllerini dikkate alarak, önceki engelleri neredeyse sıfıra indirgeyebilecek çılgınca umut verici aday formüller buldular.

Bilgisayar simülasyonları, simülasyonlardaki her iki test durumunu da hızlandırabilir ve bu test senaryolarının başlaması gerekenlerin hesaplanmasını sağlayabilir. Güçlü hesaplama modellerinin kullanılması, bilim insanlarına yeni türden bir bakış açısı sunar, çünkü neyin işe yarayıp yaramadığına dair kişisel izlenimleri, gerçek testlerden ayrı tutulur. Bir bilgisayar, programlanmadığımız sürece masaya “geleneksel bilgelik” getiremez.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Şimdiye kadar ölçülen en kısa zaman birimi olan zeptosaniye ile tanışın

[mailpoet_form id=”1″]

Neden bol miktarda bir hidrojen kaynağı bu kadar önemli? Hidrojen, otomobiller ve diğer uygulamalar için elektrik enerjisi üretebilecek uygun bir alternatif enerji kaynağıdır ve diğer yenilenebilir yakıtlara göre avantajları veya tamamlayıcı nitelikleri vardır. Top Gear’ın James May’ı, 10 yıldan fazla bir süre önce şovda hidrojenle çalışan bir Honda’yı test etti ve bu otomobillerin ürettiği tek yan ürün su damlaması.

Akülü elektrikli arabalar ve hibrit arabalar, fosil yakıt bağımlılığını azaltmak için doğru yönde bir adımdır, ancak kullanılmış piller gibi daha az atık madde içeren daha fazla elektrik enerjisi üretim formuna sahip olmak, yeşil işletmelere tüketici ürünleri tasarlarken daha fazla seçenek sunar.