İlginizi Çekebilir
  3. Süper Dünya K2-18b’nin Atmosferinde su keşfedildi

Süper Dünya K2-18b’nin Atmosferinde su keşfedildi

image_7586-K2-18

NASA / ESA Hubble Uzay Teleskobu’nu kullanan gökbilimciler, M tipi cüce yıldız K2-18’in yaşanabilir bölgesinde yer alan sekiz Dünya kütlesinin bir gezegeni olan K2-18b atmosferinde su buharı tespit ettiler.

K2-18, takımyıldızı Leo’da yaklaşık 111 ışık yılı uzaklıkta bulunan kırmızı cüce bir yıldızdır.

EPIC 201912552 olarak da bilinen yıldız iki büyük gezegene ev sahipliği yapar : K2-18b ve c.

2015 yılında keşfedilen K2-18b , Dünya’nın 2.2 katına sahip ve yaklaşık 8 kat daha büyük bir yarıçapa sahip.

Gezegen, yıldızını her 33 günde bir yaklaşık 0.15 AU mesafede yörüngesinde tutar ve 0.73 Dünya Benzerlik İndeksine sahiptir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Bu Galaksi Son 20 Yılda 5 Süpernova'ya Ev Sahipliği Yaptı

Dünya’nın ışık yoğunluğunun 1.28 katını alır ve denge sıcaklığı 28 derece Fahrenheit’tir (eksi 2 derece Santigrat).

University College London’daki Uzay Exochemistry Verileri Merkezi’nden bir araştırmacı olan ortak yazar Dr. Angelos Tsiaras, “K2-18b, önemli ölçüde daha ağır olduğu ve farklı bir atmosferik bileşime sahip olduğu için ‘Dünya 2.0’ değildir” dedi.

“Bununla birlikte, temel soruyu cevaplamaya bizi daha da yakınlaştırıyor: Dünya eşsiz mi?”

Dr. Tsiaras ve meslektaşları, 2016 ve 2017 yılları arasında Hubble verilerini kullandı ve K2-18b’nin atmosferinden filtrelenen yıldız ışığını analiz etmek için açık kaynaklı algoritmalar geliştirdi.