3. Sicim Teorisi Neden Devam Ediyor?

Sicim Teorisi Neden Devam Ediyor?

Sicim Teorisi_716x445

Sicim teorisi , doğanın güçlerinden tüm maddelerin yapı taşlarına kadar tümgerçekliğin temel mikroskopik yönlerini açıklayabilen her şeyin teorisi olduğunu iddia eden varsayımsal bir fikirdir. Bu bitmemiş ve denenmemiş güçlü bir fikir, ama onlarca yıldır var olan bir fikir.

Ancak, teorinin kendisi, güçlü nükleer gücü açıklamak için kullanılan oldukça uğursuz başlangıçlara sahipti. Ve bu pek de iyi değildi.

Saçılma içinde

1960’lara kadar fizikçiler oldukça kendinden emin hissediyorlardı: Maddenin temel bileşenleri (protonlar, nötronlar ve elektronlar) olduğunu düşündüklerini keşfettiler. Ve son zamanlarda, kuantum mekaniğini ve özel göreliliği, elektromanyetik kuvvetin tamamen kuantum açıklaması olan kuantum elektrodinamiği (QED) ile birleştirmeyi başarmışlardır .

Ama sonra, inanılmaz derecede güçlü parçacık çarpıştırıcılar geliştirmeye başladılar ve aniden, bulduklarını gerçekten sevmiyorlardı. Bu enstrümanlarda fizikçiler, bir grup parçalanmış proton ve nötron buldular ve bu parçacıkların hiç de temel olmadığını ortaya koydu. Ve daha da kötüsü, çarpıştırıcılar her türlü yeni parçacığı ortaya çıkarmaya başladı: mezonlar, piyonlar, kaonlar, rezonanslar.

Ve bunların hepsini yönetmek, görünüşte yeni bir doğa gücüydü: güçlü kuvvet.

QED’yi geliştirmek için kullanılan araçlar, çarpıştırıcılardan çıkan bu çeşitli parçacıklar kümesiyle basitçe parçalanıyorlardı. Fizikçiler kayboldu ve yeni fikirler denemek istiyorlardı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Yapay manyetik alanda büyük fotonlar

Bu yüzden bazı teorisyenler tavan arasında dolaşmaya başladı ve yararlı olabilecek herhangi bir matematiksel araç aradılar. Ve burada kuantum mekaniğinin kurucularından Werner Heisenberg tarafından önerilen ilginç bir fikir seti buldular .

[mailpoet_form id=”1″]

Bak, bir ip buldum!

Kuantum mekaniğinin ilk günlerinde (20. yüzyılın ilk yarısı), tüm bu tuhaflığı açıklamak için en iyi matematiksel yaklaşımın ne olacağı tam olarak açık değildi. 1930’larda Heisenberg oldukça aşırı bir fikir önerdi: normal klasik fizik yaklaşımını almak yerine 1) bir etkileşime katılan tüm parçacıkların başlangıç ​​pozisyonlarını yazın, 2) bu etkileşimin bir modeline sahip olun ve 3) sonucu tahmin etmek için modelinizi kullanarak bu parçacıkların zaman içinde evrimi.

Bunun yerine, neden tüm bu işi atlamıyoruz ve saçılma matrisi veya s-matrisi adı verilen bir makineyi geliştirmiyoruz, bu da hemen başlangıç ​​durumundan nihai duruma geçiyor, bu da gerçekten ölçmek istediğimiz şey . Bu makine, sistemin evrimi hakkında endişelenmeden dev bir kutudaki tüm etkileşimi kodlar.

Güzel bir fikirdi, ancak herkes çok fazla heyecanlanmadığı ortaya çıktı ve 60’lı yıllarda fizikçiler çaresizleşti.

Yeni yaklaşan güçlü nükleer kuvvete bu yaklaşımı canlandıran kuramcılar, s-matris fikrini genişletip geliştirerek kendilerini tekrarlayan bazı matematiksel fonksiyonların özellikle güçlü olduğunu keşfettiler.