1. Ana Sayfa
  2. Bilim
  3. Rembrandt ve da Vinci neden kendilerini çarpık gözlerle boyamış olabilirler?

Rembrandt ve da Vinci neden kendilerini çarpık gözlerle boyamış olabilirler?

Rembrandt

Göz bozukluğu değil güçlü baskın bir göz, Leonardo da Vinci ve Rembrandt van Rijn’in neden yanlış hizalanmış gözlerle boyadıklarını açıklayabilir.

Önceki araştırmalar ünlü sanatçıların gerçek bir sanatçının gözüne sahip olabileceğini öne sürdü – bir gözün dışa döndüğü ekzotropya adı verilen bir göz bozukluğu. Ekzotropya, beynin her iki gözün 3-D’de görmesini kullanmasını zorlaştırır, bu nedenle derinliği görmek için 2-D ipuçlarına güvenmek zorundadır. Bu, bozukluğu olan insanlara tuval gibi düz yüzeylerde çalışan sanatçılara avantaj sağlayabilecek “düzleştirilmiş” bir görünüm kazandırır.

Ancak trigonometri ve aynaya bakan insanların fotoğraflarını kullanarak, Johns Hopkins Üniversitesi’nden bir göz doktoru olan David Guyton ve meslektaşı Ahmed Shakarchi, sanatçıların sonuçta doğrudan karşılaşabilecekleri gözleri olabileceği sonucuna vardı . Araştırmacılar analizlerini 27 Kasım JAMA Oftalmoloji’de yayınladılar .

Güçlü bir baskın göze sahip insanların beyinleri, gözün gördüklerini destekleyecektir. Bu yüzden güçlü bir baskın göze sahip insanlar bir aynaya yakından baktığında – örneğin, kendi portresini çizmek için gerekli ayrıntıları almak için eğilen sanatçılar – bu doğru olmasa bile ekzotropya olduklarını algılayabilirler, diyor Guyton.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Da Vinci'nin Dünyanın En Uzun Köprüsü İçin Unutulmuş Tasarımı

[mailpoet_form id=”1″]

Örneğin, araştırmacılara göre, baskın bir gözü ve gözleri altı santimetre aralıklarla bir aynadan 16.5 santimetre oturan bir kişi, zayıf gözün 10.3 derecelik bir açıyla dışa döndüğünü yanlış algılar. Bu açı, da Vinci tarafından boyanmış veya modellenmiş bazı sanat eserlerinde tasvir edilen göz açısı ile tutarlıdır .

“Bu akıllıca bir fikir,” diyor Londra Şehir Üniversitesi’nde görsel bir sinirbilimci olan Christopher Tyler, altı sanat eserini daha önce analiz eden – bazıları da Vinci’nin kendisi ve bazıları model olduğundan şüphelenilen – diyor ki Vinci’nin ekzotropyaya sahipti. Bu eserlerin çoğunda gözler hizasız görünüyor.

Güçlü göz açıklamasının geometrisinin çalışması için Tyler, sanatçının özellikle Rembrandt’ın yarım boy, kendi portreleri veya da Vinci’nin resmi Salvator Mundi için aynaya “gerçekçi olmayan bir şekilde yakın” oturması gerektiğini söylüyor. kısmen de olsa modellenmiş olabilir. Tyler, da Vinci’nin diğer sanatçılar tarafından benzer şekilde şekillendirilmiş heykellerin neden belirgin ekzotropya gösterdiğini tam olarak açıklamıyor.

Md. Bethesda’daki Ulusal Sağlık Enstitüleri’nden bir nörobiyolog olan Bevil Conway, her iki açıklamanın da makul olduğunu söylüyor. Sanatçılar arasında ortak bir hile, üç boyutlu bir dünyanın 2-D’de nasıl göründüğünü anlamak için bir gözü kapatmak ve baş parmağını tutmaktır. Hem ekzotropya hem de baskın bir göz, benzer bir “düzleştirme” etkisine sahip olabilir, bu da da Vinci ve Rembrandt’ın düz tuvallerde 3 boyutlu bir dünyaya hayat vermesine yardımcı olabilirdi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Bilim insanları, beynin yaşlanmasını yavaşlatmanın yolunu buldu

Conway, “Tartışma hala açık ve cevap asla bilemeyeceğimiz” diyor.

Yorum Yap