3. Kuantum Yerçekimi Neden ve Sonuçları Tersine Çevirebilir

Kuantum Yerçekimi Neden ve Sonuçları Tersine Çevirebilir

NvgmmquVf7hbjCgYYVWwJ8-970-80

Muhtemelen Schrödinger’in kedisini , bir kutudaki talihsiz kediyi , gerçek durumunu ortaya çıkarmak için kutu açılıncaya kadar aynı anda canlı ve ölü olan durumunu duymuşsundur . Şimdi, aklınızı Schrödinger’in zamanının etrafına sarın, bir olayın aynı anda başka bir olayın nedeni ve etkisi olabileceği bir durumu.

Böyle bir senaryo, Albert Einstein’ın genel görelilik teorisini kuantum mekaniğinin çalışmalarıyla birleştirmeyi amaçlayan, hala bulanık bir fizik alanı olan kuantum yerçekimi teorisinde kaçınılmaz olabilir . Yeni bir makalede, bilim adamları, kitlenin zamanını yavaşlatan devasa bir gezegenin yakınındaki yıldız gemilerini hayal ederek ikisini birleştiriyor. Yıldız gemilerinin kendilerini nedenselliğin tersine döndüğü bir durumda bulabilecekleri sonucuna varırlar: Bir olay, ondan önce gerçekleşen başka bir olaya neden olabilir.

Stevens Teknoloji Enstitüsü’nün Kuantum Bilimi ve Mühendisliği Merkezi’nden bir fizikçi olan ortak geçici yazar Igor Pikovski, “Geçici düzenin veya nedenin ve etkinin tersine çevrilmiş veya ters çevrilmenin üst üste bindiği bir senaryo tasarlayabilir,” dedi. New Jersey. “Bu, tam bir kuantum gravite teorisine sahip olduktan sonra gerçekleşmesi beklenen bir şey.”

Kuantum zamanı

Ünlü Schrödinger’in kedisi deneyinde bir izleyiciden bir kedi tutan bir kutu ve bir kez çürümekte olan talihsiz kediyi öldürecek olan radyoaktif bir parçacık hayal etmesini ister. Kuantum süperpozisyonu ilkesine göre , kedinin hayatta kalması veya ölümü ölçülene kadar eşit derecede muhtemeldir – yani kutu açılıncaya kadar, kedi aynı anda canlı ve ölüdür. Kuantum mekaniğinde, süperpozisyon, bir partikülün aynı anda birçok durumda, Schrödinger’in kedisi gibi olabileceği anlamına gelir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  NASA, Mars’taki ilk sürüş testini başarıyla tamamladı!

Nature Communications dergisinde yayınlanan yeni düşünce deneyi, kuantum süperpozisyonu ilkesini Einstein’ın genel görelilik teorisi ile birleştiriyor. Genel görelilik, dev bir cismin kütlesinin zamanı yavaşlatacağını söylüyor. Pikovski, bunun doğru ve ölçülebilir olarak doğru şekilde kurulduğunu söyledi; Dünyadaki yörüngede dönen bir astronot, gezegenindeki ikizinden daha hızlı bir zaman geçirecek. (Bu aynı zamanda kara deliğe düşmenin çok aşamalı bir deneyim olmasının da nedeni budur .)

Bu nedenle, eğer fütüristik bir uzay aracı büyük bir gezegene yakın olsaydı, ekibi, uzaktaki bir uzay aracı içindeki insanlardan biraz daha yavaş bir zaman geçirirdi. Şimdi, bir miktar kuantum mekaniği atın ve bu gezegenin iki uzay aracına yakın ve uzak bir anda aynı anda üst üste yerleştirildiği bir durumu hayal edebilirsiniz.

Zaman tuhaflaşıyor

Farklı zaman çizelgelerinde zaman geçiren iki geminin bu üst üste bindirilmiş senaryosunda, sebep ve sonuç kazanılabilir . Örneğin, gemilerin birbirlerine ateş ettikleri bir eğitim görevi yapmaları ve füzelerin fırlayacağı zamanı ve pozisyonlarını yakalayabileceklerini iyi bir şekilde bilerek birbirlerine ateş etmesi isteniyor. Yakınlarda zamanın akışını bozan büyük bir gezegen yoksa, bu basit bir egzersizdir. Öte yandan, eğer o büyük gezegen mevcut olsaydı ve gemi kaptanı zamanın yavaşlamasını hesaba katmazsa, mürettebat çok geç atılabilir ve tahrip olabilir.