3. İşte bu yüzden yeni koronavirüs insan hücrelerini enfekte etmede çok iyi
Trendlerdeki Yazı

İşte bu yüzden yeni koronavirüs insan hücrelerini enfekte etmede çok iyi

"Spike proteini", hücrelere bağlanmada benzer virüslerden daha iyidir.

koronavirüs_593x445

Yeni bir araştırmaya göre, koronavirüsün insan hücrelerine bağlanmak için kullandığı proteinin, insan hücrelerine benzer virüslerden daha güçlü bir şekilde bağlanmasına izin vererek daha iyi enfekte olmasını ve daha hızlı yayılmasını sağlayan kompakt bir “sırt” vardır.

Yeni bir koronavirüs olan SARS-CoV-2,  insan hücrelerine “başak proteini” denilen şeyle bağlanıyor . Başak proteini insan hücresi reseptörüne bağlandıktan sonra – hücre yüzeyinde hücreye bir kapı görevi gören bir protein – viral zar insan hücre zarıyla kaynaşır ve virüsün genomunun insan hücrelerine girmesine izin verir.

Tüm koronavirüsler başak proteinleri yoluyla insan hücrelerine bağlanıyor, ancak farklı koronavirüslerin farklı yapılara sahip başak proteinleri vardır. Rapora göre Şubat ayında Austin’deki Texas Üniversitesi’nde ve Ulusal Sağlık Enstitüleri’nde bir grup araştırmacı yeni koronavirüs başak proteininin moleküler yapısını haritaladı.

Şimdi, başka bir araştırmacı grubu, koronavirüsün başak proteinini ve bağlandığı insan hücresi reseptörünü daha da keşfetmek için X-ışınlarını kullandı. Amaçları, bu koronavirüsün başak proteininin, 2003 yılında şiddetli akut solunum sendromu (SARS) salgınına neden olan SARS-CoV olarak bilinen benzer bir koronavirüs ile karşılaştırıldığında, hücreleri enfekte etmede neden bu kadar iyi olduğunu anlamaktı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Koronavirüs: Asya, ABD ve Avrupa'ya yayılan virüs nasıl takip ediliyor

Hem SARS-CoV hem de SARS-CoV-2, ACE2 olarak bilinen aynı insan reseptörüne bağlanır. Minnesota Üniversitesi’nden yapılan açıklamaya göre , birkaç genetik mutasyonun SARS-CoV-2’nin başak proteininin SARS-CoV’ninkinden daha kompakt bir moleküler “sırt” geliştirmesine neden olduğunu bulmuşlardır .

Bu daha kompakt yapı ve diğer birkaç küçük fark, SARS-CoV-2’nin insan ACE2 reseptörüne daha güçlü bir şekilde bağlanmasına izin verir, böylece ifadeye göre hücreleri daha iyi enfekte etmesini ve böylece SARS koronavirüsünden daha hızlı yayılmasını sağlar.

“Genel olarak, viral proteinlerin hangi yapısal özelliklerinin insan hücreleriyle temas kurmada en önemli olduğunu öğrenerek, onları arayan ve aktivitelerini – radarlarını sıkıştıran gibi – engelleyen ilaçlar tasarlayabiliriz.” Minnesota Üniversitesi Veteriner ve Biyomedikal Bilimler, açıklamada söyledi.

Araştırmacılar, bu virüsün özelliklerini ve hücrelere nasıl yapıştığını inceleyerek, virüsün hayvanlardan insanlara nasıl atlayabileceğine dair bazı bilgiler kazandılar.

Bir yarasa koronavirüsünün de ACE2 reseptörüne bağlandığını, ancak kötü olduğunu keşfettiler. Açıklamaya göre, birkaç mutasyon, yarasa virüsünün insan reseptörüne yapışabilme yeteneğini arttırarak, insanlara sıçramaya izin verebilirdi. Araştırmacılar, yarasalar ve insanlar arasında bir ara konakçı olabilen pangolinlerin başak proteinlerinin yapısını da analiz ettiler .

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Instagram Şimdi Video Görüşmesi Üzerinden Arkadaşlarınızla Mesajlara Göz Atmanıza İzin Veriyor

Pangolin koronavirüslerinden birinin potansiyel olarak insan reseptörüne bağlanabildiğini ve pangolinlerin virüsün ara konakçıları olduğu fikrini desteklediğini buldular. Ancak bu hipotezin “deneysel olarak doğrulanması gerekecek” diye yazdılar.