3. İnanılmaz 4D Mikroskopik Görüntüler

İnanılmaz 4D Mikroskopik Görüntüler

AtomsCapturedWithPowerful4DSTEM_1024_800x324

Elektron mikroskopları, bir maddenin atomik yapısının yüksek çözünürlüklü görüntülerini elde etmek için harikadır – eğer malzeme zorsa, yani.

Ne yazık ki, cihazların elektron demetleri daha yumuşak malzemeleri tahrip edebilir, bu nedenle bilim adamları bunları görüntülemek için tipik olarak atomik çözünürlüğe ulaşamayan X ışınlarına güvenirler

Ancak Enerji Bakanlığı’ndan Lawrence Berkeley Ulusal Laboratuarı’ndaki bilim adamları, Nature Communications ve Nature Materials dergilerinde 4D-STEM adlı bir tekniğin, yumuşak malzemeleri imha etmeden nasıl elektron mikroskobu kullanmalarını sağladığını gösteren bir çift çalışma yayınladı .

Araştırmalarından elde edilen görüntüler düpedüz muhteşem.

blank

Çift zamanlı

Bir göre yeni yayınlanan basın açıklaması , Nature İletişim çalışma öngörülemeyen bir moleküler yapıya sahip görüntü dökme metal, cam, 4D-STEM odaklanmıştır.

Bu, araştırmacıların, malzemede, sonuçta stres altında kırılmaya neden olabilecek atom ölçeğinde zayıf noktaları belirlemelerine izin verdi.

Bu arada, Nature Materials çalışması için araştırmacılar, 4D-STEM tekniğini yarı iletkende moleküler sıralamayı işleme katkısı kullanılmadan önce ve sonra görüntülemek için kullandı – araştırma, basın bültenine göre güneş enerjisi alanını etkileyebilecek .

“[I] bu çalışmalarda, 4D-STEM’in yüksek hızlı dedektörlerimiz, özelleştirilebilir algoritmalar ve güçlü elektron mikroskopları ile birlikte kullanıldığında, tekniğin bilim adamlarının atomik veya moleküler bölgeleri herhangi bir materyalde – hatta herhangi bir malzemede – haritalamalarına yardımcı olabileceğini gösterdik. kirişe duyarlı, yumuşak malzemeler – önceki tekniklerde görmesi mümkün değildi, “dedi lider araştırmacı Andrew Minor.