İlginizi Çekebilir
  3. Gizemli ‘Parçacık X17’ Doğanın Beşinci Gücünü Taşıyabilir, Ama Çoğu Uzman Kuşkulu

Parçacık X17

Evrenimiz dört temel güç tarafından yönetilir . En azından fizikçilerin uzun süre düşündükleri buydu.

Ancak şimdi, yeni araştırmalar, modern fiziğin çoğunu artırabilecek bir keşif olan beşinci bir kuvvet olduğunu gösteriyor.

23 Ekim’de, Macaristan’daki Nükleer Araştırma Enstitüsü araştırmacıları, üç yıl önce önerilen tamamen yeni bir parçacık hakkında daha fazla kanıt sunan arXiv veri tabanına yeni bir çalışma yayınladılar . X17 olarak adlandırılan bu parçacık, bilim insanlarının astronomideki en büyük gizemlerden birini çözmelerine yardımcı olabilir: karanlık madde.

Partikülün varlığı ayrıca temel fiziği tanımlayan ve atom altı parçacıkları sınıflandıran teori olan parçacık fiziğinin standart modelinin yeniden yazılmasını gerektirir .

Ancak bu sadece partikülün varlığının doğrulanması durumunda olabilir. Yeni makale henüz değerlendirilmemiştir. Ve çoğu fizikçi şüphecidir.

2016 yılında aynı araştırmacı grubu, radyoaktif berilyum atomları ile yapılan deneylerde parçacığın ilk kanıtını bildirdi . Fizikçiler berilyum tarafından salınan ışığı ve parçacıkları parçalanırken ölçtüler. Yayılan elektron çiftlerinin ve antimadde ortaklarının, pozitronların, mevcut fizik ile açıklanamayan bir davranışla belli bir hızda hızlanma eğiliminde olduklarını fark ettiler.

Rakamları alıp götüren fizikçiler, berilyumun bu parçacıktan önce çürümekte olduğu daha sonra elektron ve pozitron çiftini yayan, bilinmeyen bir ara parçacık olması gerektiği sonucuna vardılar. Bu bilinmeyen “X partikülü”, yaklaşık 17 megaelektron volt kütlesine sahip olduğu, dolayısıyla adı X17 olarak hesaplandı. (Karşılaştırma için, bu X17’yi bir elektrondan yaklaşık 34 kat daha büyük yapar.)