3. Gen düzenlemesiyle meyve sinekleri ‘monarch sineklerine’ çevirebilir

Gen düzenlemesiyle meyve sinekleri ‘monarch sineklerine’ çevirebilir

1001219_ti_fruitflymonarch_feat-1030x574

Meyve sütünün süt yosunu toksinlerini sindirmesi için sadece üç moleküler değişiklik gereklidir

Gen-kurgulanmış meyve sineği, bazı monarch kelebeklerin süper güçlerini – özellikle de süt yosunu toksinlerini sindirme ve yırtıcı hayvanlara zehirlenme yeteneği kazanmıştır.

Araştırmacılar 2 Ekim’de Nature dergisine göre raporda, yalnızca üç genetik değişiklik yapmanın düzenli meyve sineklerini “monarch sineklere” dönüştürdüğünü, bitki toksinlerine dayanabileceğini ve kurtçuklardan yetişkinlere dönüşen sinekleri kimyasalları depolayabildiğini belirtti .

Araştırmacılar daha önce, sodyum pompası alfa alt birimi veya ATPalpha olarak adlandırılan bir proteindeki üç amino asit değişikliğinin, kelebekleri süt yosunlarında ve diğer bazı bitkilerde bulunan kardiyak glikositler olarak bilinen kimyasallara duyarsız hale getirme konusunda şüpheliydiler. Sodyum pompası, yüklü sodyum ve potasyum atomlarını hücrelerin içinde ve dışında hareket ettiren hücresel bir sistemin parçasıdır. Ancak yine de değişikliklerin sadece rastlantısal olması mümkündü.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Koronavirüs de dahil tüm zoonotik hastalıkların sorumluluğu insana ait

Bu nedenle, evrimsel biyolog California Üniversitesi’nden Noah Whiteman, Berkeley ve arkadaşları, meyve sineklerinin sodyum pompalarını değiştirmek ve sonunda monarşilerin kimyasal maddelere dirençli hale gelmesiyle sonuçlanan evrimsel adımları takip etmek için gen editörü CRISPR / Cas9’u kullandılar. Monarch’lar bazı kimyasalları vücutlarında depolayarak avcıları zehirli ve zararlı hale getirirler.

Amino asitleri bir kerede değiştiren araştırmacılar, yumurta evresinden yetişkinliğe kadar kimyasal maddelere maruz kalmaya devam edebilecek meyve sineği üretmek için üçünün de gerekli olduğunu keşfetti.

Milkweed toleransının bir bedeli var. Monarch sinekleri, içerdikleri şişe bir masaya çarptığında geçici olarak felç oldu; bu, sineklerin sinir sistemlerinin strese daha az dayanabileceğinin bir göstergesiydi. Whiteman’a göre, bu maliyet hükümdar kelebekler için faydalı olabilir, çünkü avcılara zarar vermenin faydası çok daha değerlidir.