3. BİLİM ADAMLARI SAMANYOLU GÖKADASINDA “KOZMİK ŞEKER KAMIŞI” NI KEŞFETTİ

BİLİM ADAMLARI SAMANYOLU GÖKADASINDA “KOZMİK ŞEKER KAMIŞI” NI KEŞFETTİ

KOZMİK ŞEKER KAMIŞI

Perşembe günü NASA bilim adamları tarafından paylaşılan Samanyolu’nun yeni bir görüntüsü şenlik temalı bir özellik ortaya çıkardı – on milyonlarca yıldız için hammaddeleri tutan bir “kozmik şeker kamışı”.

Bileşik görüntü, galaksimizdeki en büyük ve en yoğun dev moleküler bulut koleksiyonuna sahip galaksimizin merkez bölgesini göstermektedir. NASA’ya göre bu bulutların sıcaklığı çok büyük ve serin, güneş gibi on milyonlarca yıldız oluşturmak için yeterince yoğun gaz ve toz var.

Görüntünün merkezinde kolayca farkedilebilen şeker kamışı şekilli özellik bulunur. 190 ışık yılı boyunca yayılmış ve radyo dalgaları yayan filament adı verilen bir dizi uzun, ince iyonize gaz dizisinden biri, NASA bir haber bülteninde söyledi.

NASA’nın Goddard-IRAM Süper İletkenli 2 Milimetre Gözlemci (GISMO) kamera ile 30 metrelik bir radyo teleskopla yakalanan görüntüde kırmızı, sarı ve turkuaz, mavi ve yeşil kemerler ve hafif ışık lekeleri beliriyor.

.Astrofizik Dergisi’nde yayınlanan görüntüyü anlatan bir makaleye önderlik eden Johns Hopkins Üniversitesi’nden Johannes Staguhn , “Bu görüntünün güzelliğinden çok etkileniyoruz ; bu egzotik” dedi . “Ona baktığınızda, evrendeki gerçekten özel doğa güçlerine baktığınızı hissediyorsunuz.”

[mailpoet_form id=”1″]

NASA’ya göre güneş sistemimiz, yerçekimi ile birbirine bağlanan ve Dünya’dan gökyüzüne sütlü bir ışık bandı olarak görünmesi için adlandırılan bir yıldız, gaz ve toz topluluğu olan Samanyolu galaksisinin küçük bir parçasıdır.

Staguhn , “Evrenin bebekliği sırasında meydana gelen yıldız oluşumunun önemli bir bölümünün gizlenmesi ve kullandığımız araçlar tarafından algılanamaması için iyi bir şans var ve GISMO daha önce gözlemlenemeyen şeyleri tespit etmeye yardımcı olacak” dedi. basın bülteninde.

Renkli görüntü, karasal bir haritadaki yer işaretleri gibi çeşitli temel özellikleri de tanımladı. Yıldız oluşumu ile ilişkili Orak adı verilen bir özellik var. Bizden yaklaşık 27.000 ışıkyılı uzaklıkta son derece parlak kırmızı-sarı bir bölge olan Yay A var. Ve Orak’ı kesen ve “kozmik şeker kamışının düz kısmını” oluşturan parlak kırmızı bir eğri olan Radyo Arkı var.

Filamentlerin konumu ve şekilleri de galaksimizin geçmişi hakkında ipuçları sunuyor – ayrıca “A” balonunun kenarlarında oluşturulmuş olan ve aynı zamanda Samanyolu’nun süper kütleli kara deliği.

Pazartesi günü yayınlanan ayrı bir araştırmaya göre , Samanyolu’nun bu merkezi bölgesinde ilk yıllarında 100.000’den fazla süpernova patlamasına neden oldu.

Daha önce, gökbilimciler galaksinin tarihi boyunca merkezi bölgede yıldız oluşumunun sürekli olduğuna inanıyordu. Ancak yeni veriler, galaksinin en başında, yıldızlarının % 80’inin orta bölgede oluştuğunu ortaya koydu.

“100.000’den fazla süpernova patlamasıyla sonuçlanması gereken bu faaliyet patlaması, Samanyolu tarihinin tümünde en enerjik olaylardan biriydi.” dedi Francisco Nogueras-Lara, bu çalışmanın yazarı.