3. Bilim adamları Komple İnsan Organlarını İlk Kez Şeffaflaştırdı

Bilim adamları Komple İnsan Organlarını İlk Kez Şeffaflaştırdı

İnsan Organı_791x445

Bilim adamları ilk kez bozulmamış insan organlarını şeffaf hale getirmeyi başardılar ve onları parçalamalarına gerek kalmadan başardılar. Teknik, organlarımızın karmaşık iç işleyişlerine, hücresel seviyeye kadar bir pencere sağlıyor ve bu süreçte baka kalmanız için oldukça harika görüntüler üretiyor.

Bilim adamları daha önce fare organlarını şeffaf hale getirebildiler, ancak aynı teknik çok sert oldukları için insan organlarında işe yaramayacaktı.  Bu da kolajen gibi çözülemeyen moleküllerden kaynaklanıyordu .

Helmholtz Zentrum München’de doktora öğrencisi ve Cell dergisinde yayınlanan çalışmanın ilk yazarı Shan Zhao, “Yaklaşımımızı tamamen değiştirmek ve sıfırdan başlayarak insan organlarını şeffaflaştırabilecek yeni kimyasallar bulmak zorunda kaldık” dedi .

Bilim insanları, araştırma sonunda CHAPS ismi verilen bir kimyasal karışım buldu. Bu karışım, organlarda çok küçük çaplı delikler açarak onları şeffaf hâle getirecek çözeltilerin organa girmesini sağlıyordu. Yeni tekniği, öldükten sonra vücudunu bilim insanlarına bağışlayan insanlar üzerinde deneyen araştırmacılar, organları tamamen şeffaf yapmayı başardı

blank
Hücresel detaylı bir insan gözü

Yeni transparan organlara iyi bir göz atmak için, araştırmacılar destansı Ultramicroscope Blaze adını verdikleri tüm bir organı tutacak alana sahip yeni bir lazer tarama mikroskobu geliştirdiler . Ekip daha sonra 3D’de organlardaki büyük miktarda hücreyi analiz edebilen derin öğrenme algoritmaları oluşturdu. Yeni teknoloji resmi olarak SHANEL olarak adlandırıldı. SHANEL’in yardımıyla araştırmacılar, pankreastaki insülin üretimi, böbrekteki kan damarları ağının detayları ve gözün hücresel detayları için çok önemli olan beta hücre adacıklarını haritalandırabildiler.